Bestelwagen verkopen

De auto-industrie van werd hard getroffen door de COVID-19 pandemie: de verkoop van nieuwe auto’s daalde in 2020 met 30% – tot het laagste niveau in bijna 30 jaar. Er is echter licht aan het einde van de tunnel zegt Marc van Auto opkoper Impexauto.

Auto Tips en Trends

Nu het alles uit het slop komt, bieden verschillende trends in consumentenbelangen automerken de kans om een deel van de naar schatting €160 miljard die in 2020 op de spaarrekeningen staat, te veroveren.

De houding van consumenten ten opzichte van persoonlijke mobiliteit is veranderd
Nu een groot deel van de bevolking langzaamaan weer op kantoor gaat werken, ervaren veel consumenten angst voor het lange woon-werkverkeer met het openbaar vervoer. Volgens  opkoper auto overweegt meer dan tweederde van de consumenten die een alternatief voor het openbaar vervoer zoeken, een auto aan te schaffen.

Die consumenten noemen als redenen voor hun beslissing een groter budget voor een auto, zorgen over het gebruik van het openbaar vervoer en de mogelijkheid om een auto te gebruiken voor binnenlandse reizen als alternatief voor een internationale vakantie Elektrische voertuigen worden steeds populairder

Terwijl voertuigen op benzine en diesel bij elke lockdown in 2020 een daling van de verkoop kenden, was er tijdens de tweede nationale lockdown een sprankje hoop toen de belangstelling voor de verkoop van elektrische en hybride auto’s toenam.

De trends in het lezerspubliek van het Taboola-netwerk vertellen een vergelijkbaar verhaal. Sinds januari hebben artikelen over elektrische voertuigen 25 miljoen pageviews gegenereerd, en in de afgelopen 15 dagen is het verkeer naar deze artikelen met 23% gegroeid in vergelijking met de voorgaande 15 dagen.

Een golf van eerste autokopers kan in het verschiet liggen

De toegenomen belangstelling voor artikels over rijexamens op het Taboola-netwerk weerspiegelt de lange wachttijden voor leerlingen die hun rijbewijs willen halen.

In het Verenigd Koninkrijk is het verkeer naar artikelen over rijexamens in de afgelopen 45 dagen met 424% gestegen ten opzichte van de voorgaande 45 dagen.

Er is een zilveren rand in deze voor automerken. Naarmate de achterstand van leerlingen weggewerkt wordt en rijbewijzen worden afgegeven, zou de auto-industrie een stroom van nieuwe bestuurders moeten zien die hun eerste auto willen kopen.

Automerken kunnen profiteren van deze kans door het creëren van marketing campagnes gericht op de eerste keer autokopers.

Hier zijn enkele voorbeelden van headlines die waarschijnlijk goed zullen presteren, omdat ze populaire zoektermen bevatten zoals “elektrische auto”, “nieuwe bestuurders”, en “rijexamen”:

Nieuwe auto’s betekent een markt voor extra auto diensten

Natuurlijk is de opleving van de autoverkoop niet alleen goed nieuws voor fabrikanten en verkopers, maar ook voor merken die aanvullende diensten aanbieden, zoals verzekeringen. In de afgelopen 30 dagen is het verkeer naar artikelen over autoverzekeringen met 12% gegroeid, omdat kopers van nieuwe auto’s op zoek zijn naar een verzekering voor hun voertuig en mensen met een bestaande auto op zoek zijn naar een betere deal.

Hier zijn drie tips voor auto-marketeers om de aandacht van de consument te vangen op dit kritieke moment om te profiteren van deze kansen voor een opleving in de Britse auto-industrie.

1. Zorg ervoor dat uw berichtgeving relevant is voor de ervaring van de consument.
Consumenten zien duizenden advertenties per dag, en met een dalende aandachtsspanne en banner blindheid in de lift, moet uw advertentie relevant zijn.

Blijf op de hoogte van consumententrends zoals hierboven vermeld, en ontwikkel advertentiecreatives gericht op een klantpersoonlijkheid in het achterhoofd – bijvoorbeeld een eerste autokoper die net zijn rijexamen heeft gehaald.

U kunt uw campagne verder optimaliseren voor relevantie door het gebruik van contextuele targeting segmenten om uw advertenties te tonen aan consumenten die al aan het lezen zijn over een relevant onderwerp.

Een autofabrikant die bijvoorbeeld een elektrische auto wil promoten, kan zich richten op een datasegment van consumenten die artikelen over elektrische auto’s lezen.

2. Optimaliseer uw creatieve beeldmateriaal op basis van de huidige trends.
Er zijn bepaalde beproefde regels voor welke soorten creatives goed werken voor advertenties. Video’s of GIF’s doen het bijvoorbeeld bijna altijd beter dan stilstaande beelden, omdat ze effectiever zijn om de aandacht te trekken.

Andere creatieve kenmerken, zoals of consumenten eerder op een kleuren- of zwart-witfoto klikken, kunnen echter per branche verschillen en in de loop der tijd veranderen.

Marketeers kunnen Taboola Trends gebruiken, een gratis tool die elke week gemiddeld 75 miljoen klikken op 50 miljard impressies op het Taboola-netwerk analyseert, om erachter te komen welke creatieve trends het goed doen op hun markt en in hun branche.

Hier zijn enkele actuele creatieve trends voor de categorie Auto

Om het doorklikpercentage voor uw autocampagnes te verhogen, kunt u overwegen om afbeeldingen te gebruiken met een mannelijk onderwerp dat op een afstand is genomen; of overweeg om een menselijk onderwerp helemaal weg te laten.

Ten slotte, terwijl kleurrijke afbeeldingen over het algemeen beter presteren, bereiken zwart-witafbeeldingen momenteel een 43% hogere click-through rate in de autocategorie in het Verenigd Koninkrijk.